Trzeci Salon Bielizny, który odbył się 15 października 2016 roku w Centrum Promocji Mody w Łodzi, nadal jest jedyną imprezą poświęconą branży bieliźnianej w Polsce, która cały czas się rozwija. Bierze w niej udział coraz więcej firm, wzrasta też liczba odwiedzających, a przede wszystkim oferta producentów staje się coraz ciekawsza.

Podczas ostatniej edycji między stoiskami wystawców  trudno było się przecisnąć. Na Salonie Bielizny pojawiło się 43 producentów z kraju i zagranicy, w tym kilku, którzy wzięli udział po raz pierwszy. Na stoiskach oglądaliśmy zarówno kolekcje jesienno-zimowe, jak i wzory na wiosnę 2017 roku. Nie zawiedli odwiedzający: właściciele i pracownicy sklepów i butików z bielizną oraz hurtowni, którzy przyjechali, by je obejrzeć. Dla nich to jedna z niewielu okazji, by porozmawiać z handlowcami, konstruktorkami i projektantkami firm, z którymi współpracują. Taki kontakt cenią sobie szczególnie. Producenci natomiast, otrzymują bezpośrednio z rynku opinie, co się podoba, a co nieszczególnie się przyjęło. W ten sposób podczas kolejnych edycji Salonu można obserwować jak unowocześniają się kolekcje i zmienia sposób działania polskich firm. Przyjeżdżający na Salon nastawieni są na nowości i innowacje, a przede wszystkim na uzyskanie rzetelnej informacji na ich temat. Wydaje się, że te oczekiwania zostają zaspokojone z każdym rokiem coraz lepiej.

Ofertę na stoiskach naturalnie uzupełnił bogaty program prelekcji. Na sali głównej CPM Katarzyna Sałata z Dobrej Kreacji przedstawiła brafittingowe nowości i bestsellery z kolekcji wystawców. Sabina Klechowicz opowiedziała o stylizacji manekinów, a Cecile Vivier-Guerin z Eurovet, objaśniła trendy na 2017 rok. Kolejne prelekcje: o brafittingu dla amazonek, biustonoszach bezfiszbinowych, technikach sprzedaży i zarządzaniu powierzchnią sklepu, odbywały się na stoisku Dobrej Kreacji. Przyciągnęły tłumy słuchaczek.

– Salon Bielizny staje się konferencją brafittingową połączoną z targami. Dla mnie, jako stanikomaniaczki, to świetny kierunek – ocenia Katarzyna Kulpa z blogu Stanikomania. Przyznaje, że z jednej strony, jest oszołomiona obfitością wrażeń, z drugiej ma niedosyt:  –  Nie zdążyłam dokładnie przyjrzeć się ofercie wszystkich marek, bo zwyczajnie nie starczyło mi czasu. Żeby zdążyć, musiałabym zrezygnować z przynajmniej jednej prelekcji (…). Dwudniowe targi, albo dodatkowy dzień na same wykłady – to mogłoby rozwiązać problem – proponuje Katarzyna Kulpa.

Na odwiedzających czekała też dodatkowa atrakcja – galowy pokaz kolekcji wszystkich wystawców, który odbył się w głównej sali CPM.  Zanim na wybieg wyszły modelki, uroczyście rozstrzygnięto konkurs Bra Wnętrze Roku 2016. W kategorii sklep legenda nagroda powędrowała do butiku Princessa ze Szczecina, a za wschodzącą gwiazdę uznano Salon Brafittingu Lejdis z Biskupca. Pokaz finałowy zabrał nas w podróż do Stanów Zjednoczonych, gdzie odwiedziliśmy gorący Dziki Zachód, krainę Indian i ulice nowojorskiej metropolii.

 

Dodaj komentarz