Pomimo niekorzystnej koniunktury, przez którą przechodzi światowa gospodarka i w której tekstylia są jednym z najbardziej dotkniętych sektorów, dwudziesta druga edycja targów MarediModa przejdzie do historii, jako udana odsłona targów. I to pomimo niewielkiego spadku liczby odwiedzających spowodowanego częściowo zmniejszeniem liczby delegacji kupujących, ale przy jednoczesnym utrzymaniu liczby firm. Zatem, choć Gości było nieco mniej, to jednocześnie nie zmniejszyła się liczba firm odwiedzających MarediModa.

„Na MarediModa reprezentujemy cały łańcuch dostaw tkanin premium i akcesoriów do strojów plażowych, bielizny i athleisure na najwyższym poziomie – podkreśla Claudio Taiana, prezes targów – gwarantując jakość produktu, identyfikowalność i etyczne podjeście. Ze wstępnego badania przeprowadzonego wśród Wystawców wynika, że byli oni szczególnie zadowoleni z jakości kontaktów, które udało im się w tym roku nawiązać. Ponad sto kolekcji Made in Europe, wydarzenia, warsztaty, prognozy trendów, instalacje, wybór najlepszych atelier ekskluzywnych projektów i producentów kontraktowych sprawiają, że nasze targi są wydarzeniem obowiązkowym dla branży. Od jutra rozpoczynamy przygotowania do kolejnej edycji. Przed Cannes będziemy w lutym na Milano Unica, a następnie w czerwcu na Miami Swim Week”.

W podobnie optymistycznym tonie wypowiada się Alistair Williamson – Wiceprezes EMEA i Azji Południowej LYCRA Company:

„Jako wieloletni oficjalny partner MarediModa, postrzegamy to wydarzenie jako nieocenioną okazję do nawiązania kontaktu z naszymi klientami. W tym roku wydarzenie stanowiło również idealną platformę do zaprezentowania nowego wizerunku naszej marki i wprowadzenia biopochodnego włókna LYCRA® EcoMade. Odwiedzający mogli doświadczyć tej innowacji z bliska dzięki wciągającej wystawie w wirtualnej rzeczywistości zaprojektowanej specjalnie na to wydarzenie. Cieszymy się również, że możemy kontynuować naszą trwałą współpracę z partnerami Carvico i Jersey Lomellina, którzy zaprezentowali na swoich stoiskach pierwsze materiały z nowym włóknem LYCRA® w spektakularnym, wieczornym show. Projekt ten podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla przemysłu tekstylnego”.

Świętowanie talentów jutra – konkurs the LINK

Wśród atrakcji, które sprawiają, że targi w Cannes są naprawdę wyjątkowe, konkurs THE LINK dla wschodzących projektantów wyróżnia się jako jedno z ulubionych wydarzeń wśród odwiedzających.

Po rygorystycznym procesie selekcji obejmującym ponad 100 szkół projektowania mody w całej Europie, MarediModa wybrała 9 najbardziej obiecujących finalistów, podzielonych na trzy kategorie: stroje plażowe, bielizna i athleisure. Niestety w tym roku wśród finałowych prac zabrakło tych pochodzących z Polski. Podczas MarediModa Cannes, każdy finalista miał szansę zaprezentować swoją mini kolekcję 4 strojów w ekskluzywnej, wyodrębnionej przestrzeni, wziąć udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej i wideo oraz w pokazie mody podczas specjalnego wieczoru poświęconego konkursowi. W tym roku nagrody przypadły:

W kategorii mody plażowej: Matilde Balduzzi z włoskiej Szkoły Mody Next by Carla Secoli, MOISES Rivero Galvan z hiszpańskiej Szkoła Sztuki I Projektowania Gran Canaria oraz Sebastianowi Crucianu z rumuńskiego Uniwersytetu Sztuki I Projektowania w Cluj Napoce.

W kategorii bieliźnianej: Mariannie Luca z włoskiej Szkoły Mody Next by Carla Secoli, Lucia Trabazos z hiszpańskiego Uniwersytetu Falmouth oraz Beghim Genghi z rumuńskiego Uniwersytetu Sztuki I Projektowania w Cluj Napoce.

W kategorii athleisure: Nicolai Vulpe z rumuńskiego Uniwersytetu Sztuki I Projektowania w Cluj Napoce, Alessia Marenghi z włoskiej Politechniki w Mediolanie oraz Aurorze Scorrano z ISGMD, również we Włoszech.

Gratulujemy Wszystkim Wyróżnionym!

Dodaj komentarz