Czy kobiety naprawdę są skazane na niewolę stereotypów i obsesję na punkcie wyglądu? W rzeczywistości każda z nich jest inna, a ideał nie istnieje. Każda posiada niepowtarzalną osobowość, a świat jest o wiele bogatszy niż podretuszowane okładki czasopism. O nowe prawdziwe postrzeganie kobiecości walczy marka Panache w globalnej kampanii „Modelled By Role Models – Nowy Wymiar Piękna”.

Inauguracja kampanii Modelled by Role Models 20.05.2015 r (25)

Jedną z sześciu bohaterek kampanii jest dziewiętnastoletnia Polka, Martyna Kaczmarek, która bardzo mocno utożsamia się z ideą wyzwolenia kobiet ze stereotypów. – Nie godzę się na to, że media pokazują wyidealizowane kobiety, które toczą między sobą bitwę o to, która wywoła większy skandal. W czasopismach możemy znaleźć więcej informacji o sukience Kim Kardashian niż o wolontariuszach, którzy pojechali do Nepalu walczyć ze skutkami trzęsienia ziemi. Jesteśmy tak bardzo skupieni na sobie, na wyglądzie, na pieniądzach, że zapominamy o tym, co naprawdę jest ważne, a media wcale nam w tym nie pomagają – podkreśla Martyna Kaczmarek. Poza tym, że Martyna jest piękną i młodą osobą, jest również kobietą aktywną. Założyła i prowadzi Fundację Dzień Dla Życia, która promuje krwiodawstwo i transplantacje. – Przede wszystkim uświadamiamy ludziom, że nie liczy się tylko ilość lajków, cena naszych nowych butów czy marka auta. To wszystko nie ma żadnej wartości w porównaniu z wartością naszego życia – mówi. Przez swój udział w kampanii „Nowy Wymiar Piękna” chce przekazać kobietom w różnym wieku, że choć nigdy nie będziemy idealne, to na tej różnorodności polega urok świata. Wciąż jest w nim wiele pięknych, ważnych i znaczących rzeczy do zrobienia, które mogą zmienić życie i zdrowie osób w potrzebie.

Inauguracja kampanii Modelled by Role Models 20.05.2015 r (7)Marka Panache, tak blisko związana z kobietami, proponuje nowy rodzaj kobiecych autorytetów, podziwianych nie za piękno fizyczne, ale za indywidualne zalety i działania na rzecz społeczeństwa. Silne, odważne, nie bojące się wyzwań, osiągające to, co nieosiągalne – takie są Role Models, czyli wzorce do naśladowania, które Panache przedstawiła na inauguracji kampanii społecznej. Poza Martyną Kaczmarek, są to: światowej klasy modelka plus size Marquita Pring (promuje różnorodność rozmiarową i zdrowy styl życia), terapeutka sportowa Amy Hughes (w 2014 roku przebiegła 53 maratonach i zebrała na cele charytatywne w ciągu 53 dni 53000 funtów),  paraolimpijka, zawodniczka w wyścigach na wózkach inwalidzkich, Hannah Cockroft, pielęgniarka Rachel Duncombe-Anderson, walcząca w Afryce z ebolą oraz brytyjska wokalistka, Mica Paris, aktywnie działająca w obronie kobiet i ich praw.

O tych niezwykłych kobietach opowiadają inspirujące filmy stworzone na potrzeby kampanii:  youtube.com/playlist

Inauguracja kampanii Modelled by Role Models 20.05.2015 r (36) Inauguracja kampanii Modelled by Role Models 20.05.2015 r (32)

Będzie ona także  widoczna w sklepach na terenie Polski, ponieważ towarzyszy jej konkurs na witrynę, która najlepiej oddaje ideę kampanii Nowy Wymiar Piękna.

Więcej informacji na stronie: www.modelledbyrolemodels.com

Dodaj komentarz